Pris till Dukatens nya parkeringssystem

Dukaten Parkering tilldelades under torsdagen SveParks årliga pris vid den Nordiska Parkeringskonferensen i Stockholm för sitt nya betalsystem. Den nya lösningen som lanserades i januari i år har blivit väldigt väl mottagen av kunderna och nu prisas den alltså även av branschen.

Det är Sveriges Parkeringsbolags riksorganisation, SvePark, som delar ut priset en gång om året. Syftet är att aktivt stödja och främja utvecklingen i parkeringsbranschen i Sverige.

Motiveringen till priset lyder:

SveParks Årliga Pris 2015 tilldelas Dukaten Parkering i Linköping som i samarbete med Swarco och Knowit har anpassat ett traditionellt bomsystem i flertalet av sina större anläggningar till ett mer kundvänligt betalsystem. Dukaten har visat att det går att utveckla och förbättra en traditionell betallösning med ny teknik i samarbete med flera leverantörer och samtidigt ha slutanvändaren (kunden) i fokus.

-Vi är naturligtvis jätteglada att få det här erkännandet för vår lösning, säger Matts Skeppstedt, affärsutvecklare på Dukaten Parkering. Vi har ju fått väldigt positivt gensvar från våra kunder och det är ju det viktigaste, men det är ju alltid roligt att det uppmärksammas i branschen också.

Systemet fungerar så att kunden slipper ta biljett och behöver inte heller hålla ordning på parkeringstid. I p-husen öppnar sig bommarna automatiskt både vid in- och utfart och exakt belopp dras från kundens betalkort. På utomhusparkeringarna används en appen Parkering Linköping för att checka in och checka ut bilen. Inga extra avgifter tillkommer.

Systemet är utvecklat av Swarco och Linköping är först i Sverige med att använda det. Det har införts i Norge tidigare men då endast i enstaka anläggningar. Appen är utvecklad av Knowit i samarbete med Swarco.

Driftstörningen åtgärdad

Driftstörningen som uppstod vid uppgraderingen av nya betalsystemet är nu åtgärdad och alla system fungerar som tänkt. Orsaken till uppgraderingen var ett programfel som upptäcktes och nu är korrigerat.

Driftstörning i nya systemet

I går kväll/natt skulle vårt nya system uppdateras. Tyvärr gick inte detta som planerat och delar av systemet påverkas fortfarande. Vi beklagar naturligtvis detta, och hänvisar till nedanstående för parkering under tiden.

Systemet beräknas vara i full drift igen cirka klockan 12

För bomparkeringar gäller

Infart: Om du inte får en automatisk bomöppning -> tag biljett
Utfart: Om du inte får en automatiskt bomöppning -> kontakta kundtjänst via knapp på biljettpelaren

För parkeringsappen gäller

Starta parkering: om du inte lyckas starta parkering -> köp biljett via p-automat
Stoppa parkering: om du inte lyckas stoppa pågående parkering 
à kontakta Dukatens kundtjänst
013-20 54 10

Vi ber återigen om ursäkt för detta och ska göra allt vi kan för att det inte ska hända igen.

Uppgradering av Dukatens nya betalsystem

ikväll klockan 22:30 ca påbörjas en uppgradering av parkeringssystemet.
Arbetet beräknas vara klart till klockan 06:00 imorgon 15 april.
Under denna period kommer det nya betalsystemet påverkas.
Det innebär att den automatiska nummerplåtsavläsningen och parkeringsappen kommer ha begränsad funktionalitet.

För bomparkeringar gäller
Infart: Om du inte får en automatisk bomöppning -> tag biljett
Utfart: Om du inte får en automatiskt bomöppning -> kontakta kundtjänst via knapp på biljettpelaren

För parkeringsappen gäller
Starta parkering: om du inte lyckas starta parkering -> köp biljett via p-automat
Stoppa parkering: om du inte lyckas stoppa parkering -> kontakta Dukaten onsdag förmiddag

För eventuella frågor kontakta Dukatens kundtjänst

Info@dukaten.se

013-20 54 10

Se också: http://dukaten.se/kontakt

Hälsningar

Dukaten Parkering

Uppgradering av nya betalsystemet

ikväll klockan 22:30 ca påbörjas en uppgradering av parkeringssystemet. 

Arbetet beräknas vara klart till klockan 06:00 imorgon 15 april.

Under denna period kommer det nya betalsystemet påverkas. 

Det innebär att den automatiska nummerplåtsavläsningen och parkeringsappen kommer ha begränsad funktionalitet.

För bomparkeringar gäller

Infart: Om du inte får en automatisk bomöppning -> tag biljett

Utfart: Om du inte får en automatiskt bomöppning -> kontakta kundtjänst via knapp på biljettpelaren

För parkeringsappen gäller

Starta parkering: om du inte lyckas starta parkering -> köp biljett via p-automat 

Stoppa parkering: om du inte lyckas stoppa parkering -> kontakta Dukaten onsdag förmiddag

För eventuella frågor kontakta Dukatens kundtjänst

Info@dukaten.se

013-20 54 10

Se också: http://dukaten.se/kontakt

Hälsningar

Dukaten Parkering