Tillgänglighet och smidighet är nyckelord i vår parkeringsverksamhet. Det är också hörnstenarna i utvecklingen av vår app, LinPark. Sedan lanseringen 2014 har LinPark-användarna stadigt vuxit i antal och omfattar i dagsläget cirka 90 000 användare. Funktionerna i appen är framtagna helt utifrån ett kundperspektiv – det ska vara enkelt att parkera på Dukatens anläggningar och på kommunens gatumark. Och när det är lätt att göra rätt ökar också tillgängligheten och tryggheten.
Vi arbetar kontinuerligt med att uppdatera och förbättra LinPark för att kunna möta våra kunders önskemål och framtida tekniska krav. Det är en komplex process eftersom systemet ska hantera såväl olika typer av parkeringsplatser som kundernas olika parkeringsmönster, allt från tillfälliga parkeringar på gator till abonnemang i P-hus. Dessutom kan varje enskild kund ha flera olika parkeringsbehov.
Just nu pågår ett intensivt arbete med att utveckla LinPark 2.0, som kommer att få ännu fler smarta funktioner och förbättrad användarvänlighet. Allt enligt vår vision, att skapa smidiga lösningar för ett tillgängligt Linköping i ständig rörelse.